Prieskum realizovala na vzorke 4120 respondentov, občanov SR vo veku 14 -
79 rokov, v termínoch od 14. septembra 2020 do 13. decembra 2020 a od
4. januára 2021 do 28. marca 2021. TASR o tom informovala PR manažérka
Linda Kleinertová.
Celková čítanosť celoštátnych denníkov dosahuje 25 percent populácie.
Prvú pozíciu si drží Nový Čas so 14 percentami, nasleduje denník Plus
jeden deň (6 percent), na ďalších miestach sú Sme (5 percent) a Pravda
(5 percent), Hospodárske noviny, Denník N a Šport (zhodne 3 percentá).
Podiel čítanosti týždenníkov na populácii je 30 percent. Najčítanejším
je Plus 7 dní (5 percent). Päťpercentnú čítanosť má aj Báječná žena.
Časopis Život má štvorpercentnú čítanosť. Tri percentá obyvateľov SR
čítajú Nový Čas pre ženy, Slovenku, Eurotelevíziu aj Nový Čas Nedeľa.
Sieť týždenníkov Regionálne noviny RegionPRESS dosiahla 8 percent a sieť
Petit Press MY noviny má trojpercentnú čítanosť.
V skupine dvojtýždenníkov predstavuje čítanosť 14 percent populácie.
Najčítanejším titulom je TV Max (6 percent), za ním Relax (4 percent),
Tele plus (3 percent), Bratislavské noviny aj Žena a život majú zhodne
jedno percento. Sieť titulov ECHO Dvojtýždenníky má čítanosť dve
percentá.
Podiel čítanosti mesačníkov predstavuje 43 percent populácie. Poradie
mesačníkov, ktoré sú na Slovensku bežne dostupné, otvára časopis Nový
Čas Krížovky s piatimi percentami. Rovnakú čítanosť majú aj mesačníky
Záhradkár a Zdravie. Nasledujú Napínavé krížovky a EMMA so
štvorpercentnou čítanosťou. Ďalšie sú mesačníky Eva a Evita magazín s
troma percentami.
Celková počúvanosť rádií v parametri 'počúval včera' predstavuje 56
percent populácie. Prvú pozíciu si drží Rádio Expres so 17 percentami,
nasleduje Rádio Slovensko (15 percent), Fun rádio (10 percent), Rádio
Europa 2 (8 percent), Rádio Vlna a Rádio Jemné získali rovnako sedem
percent, Rádio Regina dosiahlo päť percent.
V parametri 'počúval posledný týždeň' predstavuje celková počúvanosť 91
percent. Poradie otvára Rádio Expres s 38 percentami, nasleduje Rádio
Slovensko s 26 percentami a Fun rádio s 25 percentami. Presne 20 percent
populácie počúva aspoň raz za týždeň Rádio Vlna, 18 percent Rádio
Europa 2 a 16 percent Rádio Jemné. Sedmičku najpočúvanejších rádií
uzatvára Rádio Regina s 11 percentami.
Sumárna sledovanosť všetkých televízií je 74 percent, televíziu v
uvedenom období sledovalo 3,3 milióna divákov. Televízii Markíza s 38
percentami patrí prvá pozícia, druhá je TV JOJ (29 percent), tretia
verejnoprávna Jednotka RTVS (24 percent). Rovnaké poradie obsadili tieto
tri televízne stanice aj v parametri podiel na trhu, TV Markíza (28
percent), TV JOJ (19 percent), Jednotka RTVS (14 percent).